«КРОК» Конференції, Міждисциплінарні дослідження науки ХХІ століття - 2021

Розмір шрифта: 
МЕРЕЖА ЗАКОРДОННИХ КОРПУНКТІВ ДІА УКРІНФОРМ
Владислав Вергун

Тези


Актуальність роботи обумовлена вивченням розвитку та діяльності Укрінформу, як єдиного національного інформаційного агентства України, яке має найбільш розгалужену мережу регіональних і закордонних корпунктів. Укрінформ - єдиний від України член Європейського альянсу інформаційних агентств, а також член Асоціації національних інформаційних агентств країн Причорномор'я. Кореспонденти агентства працюють у кожному регіоні України та 11 країнах світу: США, Німеччині, Франції, Росії, Китаї, Бельгії, Молдові, Об'єднаних Арабських Еміратах, Польщі, Болгарії, Угорщині. Щодоби агентство продукує понад 500 текстових, інфографічних, відеоматеріалів та понад 200 фотознімків. Новини виходять українською, російською, англійською, німецькою та іспанською мовами.

Укрінформ співпрацює за двосторонніми угодами з багатьма зарубіжними інформаційними службами. За його ініціативою у травні 2005 р. у Києві було проведено установчу конференцію, на якій створено Причорноморську асоціацію національних інформаційних агентств (ПАНІА). До її складу увійшли національні агенції 13 держав, серед яких, зокрема, Болгарія, Греція, Росія, Туреччина, Україна, Румунія. Рішення конференції матеріалізовано у сайт ПАНІА, на якому англійською, українською та російською мовами представлені найголовніші новини життя країн Чорноморського басейну, включаючи фотосюжети, матеріали, присвячені їх спільним проблемам. У 2008 р. на другій конференції ПАНІА у місті Помор’є (Болгарія) до Асоціації додалися агентства ще трьох країн.

Важливою складовою роботи Укрінформу, спрямованою на інтеграцію у світовий інформаційний простір, поліпшення іміджу України у світі, є підготовка і поширення фотоінформації. Цей напрямок – класичний у діяльності агентства, його фотослужба протягом багатьох десятиліть була одною з найпрофесійніших і найпотужніших. Але суттєві зміни в інформаційній сфері нашої держави, поступовий вихід на чільні позиції у ній приватного сектору максимально загострили конкуренцію на інформаційному ринку. Усе це, а також мета утвердитися на європейському та світовому інформаційних ринках підштовхнули до перегляду пріоритетів у творчій політиці Укрінформу, змусили агентство більше уваги приділяти розвиткові фотослужби, її технічному переоснащенню, створенню нових коресподентських пунктів у різних країнах, для створення більш якісного контенту. Фотоінформації, яка готується репортерами Укрінформу, було надано підписи іноземними мовами. Також суттєво посилено маркетингову службу, підвищено вимоги до якості фотознімків, їх тематики. Як результат, до традиційних вітчизняних споживачів фотопродукції агентства додалися зарубіжні. Серед них, зокрема, – Фактіва та Photoshot (Великобританія), Національна Агенція Новин Республіки Корея, Spektrum Pictures (Чехія), Кіодо Ньюз (Японія), SIPA Press (Франція), Лехтикува (Фінляндія) тощо. Фотослужба Укрінформу заявила про себе також змістовними фотовиставками.

Урядовими рішеннями Укрінформ інтегровано у механізми реалізації багатьох державних програм, зокрема Державної програми забезпечення позитивного міжнародного іміджу, державних програм інформування громадськості з питань європейської та євроатлантичної інтеграції України. Згідно з цими програмами на базі агентства створено пресклуб як засіб забезпечення системної комунікації між представниками державних, структур, залучених до співпраці України з НАТО і ЄС, українських та міжнародних експертів з представниками українських масмедіа.

Варто зазначити, що на активізацію роботи з інтеграції Українського національного інформагентства у європейський і світовий інформаційний простір спрямовано чимало заходів щодо подальшого розвитку Укрінформу. До таких, зокрема, належить створення власних радіо- і відеослужб. Ці, без сумніву, важливі напрямки – серед пріоритетних проєктів, які здійснює агентство.

Дослідження показало, що своєрідна дипломатична місія Укрінформу, його інтегрування у світовий інформаційний простір мають важливий напрямок – розбудову власної кореспондентської мережі за кордоном. Сьогодні кореспондентські пункти агентства діють у столицях багатьох країн світу. Одне з головних завдань Укрінформу – гідно представляти інформаційну складову українського суспільства, готувати ексклюзивні матеріали на актуальні теми, які торкаються інтересів України і цікаві для українських громадян.


Ключові слова


Укрінформ; корпункти; світовий інформаційний простір; інтеграція; фотоінформація; репортер

Цитування


  1. Агенційна журналістика : навч. посіб. / О. В. Гарматій. – Львів : Cполом, 2015. – 176 с.
  2. Медіаплатформа ДІА Укріфнорм. URL : https://www.ukrinform.ua/info/about_agency.html (дата звернення 15.11.2021).
  3. Корпункти Укрінформу діють в 11 країнах світу. Інфографіка. URL : https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/1488652-korpunkti_ukrinformu_diyut_v_11_kraiinah_svitu_infografika_1822916.html (дата звернення 15.11.2021).