Метадані для індексуваня

НАПИСАННЯ ТЕЗ НАУКОВОЇ ДОПОВІДІ: ОСНОВНІ НЕДОЛІКИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ


 
Dublin Core PKP елементи метаданих Метадані для цього документу
 
1. Назва Назва документа НАПИСАННЯ ТЕЗ НАУКОВОЇ ДОПОВІДІ: ОСНОВНІ НЕДОЛІКИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
 
2. Перший автор Ім'я автора, уставнова, країна Софія Юріївна Ніколаєва; Київський національний лінгвістичний університет; Ukraine
 
3. Тема Дисципліна(и)
 
3. Тема Ключові слова тези; наукова доповідь; магістранти; аспіранти
 
4. Опис Тези

Нагадаємо, що тези наукової доповіді – це опубліковані до початку наукової або науково-практичної конференції матеріали, в яких висвітлено ключові питання наукової доповіді. Для написання цих тез  скористаємося їх класичною структурою (Сурмін, 2008).

Постановка проблеми. Однією із складових підготовки здобувачів вищої освіти є їхні доповіді  на науково-практичних і наукових конференціях  та опублікування тез цих доповідей. Багаторічна робота зі студентами бакалаврату, магістратури та аспірантури, а також  з докторантами дозволяє констатувати, що вони відчувають значні труднощі у підготовці цього наукового продукту. Перші варіанти  тез, що подаються науковому керівникові/консультанту, мають значну кількість недоліків. Висвітлимо основні з них.

Використані методи дослідження. Для вирішення зазначеної проблеми нами було використано такі методи дослідження: аналіз і синтез недоліків підготовлених тез доповідей з методики навчання іноземних мов і культур (МНІМіК), узагальнення виявлених недоліків, педагогічне спостереження процесу підготовки тез з МНІМіК, порівняння недоліків тез різних авторів, вивчення публікацій з проблеми написання наукових тез, бесіди з молодими науковцями.

Основні одержані результати. Проведене дослідження дозволяє констатувати відсутність у здобувачів вищої освіти чіткого розуміння поданих нижче параметрів наукових тез:

- основного призначення тез наукової доповіді,

- особливостей жанру тез і стилю написання цього наукового продукту,

- відмінності між різними типами тез (написаних за змістом наукового матеріалу; написаних  до того, як складено доповідь),

- класичної структури тез, структури тез типу "Постановка проблеми", "Результати дослідження" або "Нова методика роботи" (Берг, 2007; Хайчіна, 2014),

- норм відповідальності та доброчесності в науці тощо (Запобігання окремих проблем…, 2020).

Висновок про виявлені недоліки. Основні недоліки тез молодих науковців зводяться до такого:

- неконкретні назви тез і невміння сформулювати  проблему,

- написання реферату замість тез,

- присвячення значного обсягу тексту опису досягнень інших науковців,

- поверховість викладу матеріалу та неповнота розкриття теми тез,

- невідповідність змісту назві тез,

- відсутність конкретних висновків,

- не володіння науковим українським мовленням,

- невміння  оформляти посилання на публікації інших авторів згідно чинного стандарту,

- некоректність укладання списку літератури тощо.

Можливі шляхи усунення виявлених недоліків. У кожному закладі вищої освіти  мають викладатися курси «Наукове українське мовлення» , "Наукове англійське мовлення" або "Наукова комунікація" . У цих тезах йдеться про дисципліну "Наукова комунікація… ". Бажано, щоб силабус з цієї дисципліни  охоплював такі питання:

- основне призначення тез наукової доповіді,

- типи тез наукової доповіді,

- структура класичних тез,

- структура тез типу "Постановка проблеми",

- структура тез типу "Результати дослідження",

- структура тез типу "Нова методика роботи",

- стратегії написання тез наукової доповіді,

- детальний аналіз помилок молодих науковців у тезах,

- аналіз опублікованих наукових тез з МНІМіК,

- подання посилань у тексті тез,

- оформлення   списку літератури різними стилями.

У результаті вивчення вищеназваного курсу студенти мають насамперед зрозуміти різницю у структурі різних типів наукових тез та оволодіти технологією їх написання.

Орієнтовна структура різних типів тез.

Структура тез типу "Постановка проблеми":

-короткий вступ (актуальність теми),

-мета роботи (формулювання  проблеми або завдання),

-короткий огляд різних точок зору на проблему,

-виклад власних думок на проблему у МНІМіК,

-передбачувані дослідження з проблеми в галузі МНІМіК,

-висновки (завдання або проблема для подальшого дослідження).

Структура тез типу"Результати дослідження":

-короткий вступ  (постановка проблеми),

-мета роботи (конкретне дослідження в галузі МНІМіК),

-базові положення дослідження або гіпотеза наукових розвідок,

-використані методи дослідження у МНІМіК,

-параметри вибірки дослідження з МНІМіК,

-проміжні результати дослідження з МНІМіК,

-основні результати дослідження з МНІМіК,

-висновки (інтерпретація одержаних результатів).

Структура тез типу "Нова методика роботи":

-короткий вступ (опис завдань, для вирішення яких необхідна нова методика),

-мета роботи (розробити певну МНІМіК),

-опис існуючих МНІМіК,

-опис нової МНІМіК,

-опис результатів упровадження розробленої МНІМіК,

-оцінка переваг і недоліків нової МНІМіК,

-висновки (перспективи удосконалення методики).

Вважаємо, що у силабусі  дисципліни  «Наукова комунікація…» бажано враховувати сформульовані рекомендації.

 
5. Видавець Установа, місцезнаходження
 
6. Доповідач Спонсор(и)
 
7. Дата (РРРР-ММ-ДД) 2021-03-04
 
8. Тип Статус & жанр Рецензовані матеріали
 
8. Тип Тип
 
9. Формат Формат файла
 
10. Ідентифікатор Універсальний Покажчик Ресурсу (URI) https://conf.krok.edu.ua/ONTR/ESTR/paper/view/407
 
11. Джерело Журнал/назва конференції; Т., №. (рік) Освіта та наука: трансформація, відповідальність, академічна свобода; Освіта та наука: трансформація, відповідальність, академічна свобода
 
12. Мова English=en uk
 
13. Відношення Дод. файли
 
14. Обсяг Геопросторова локація, хронологічний період, вибірка/зразок дослідження (стать, вік, інше)
 
15. Права Авторське право та дозволи Автори, які подають матеріали на цю конференцію погоджуються із наступними умовами:
a) Автори зберігають авторські права на їхні праці, проти дозволяють конференції розмістити цю неопубліковану роботу за Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим мати вільний доступ, використовувати і розповсюджувати працю, з посиланням на авторство праці та її початкове представлення на цій конференції
b) Автори можуть відмовитись від умов CC ліцензії і обумовити окремі, додаткові вимоги щод неексклюзивного розповсюдження і подальшої публікації цієї роботи(наприклад, опублікувати виправлену версію в журналі, завантажити її в репозиторій установи або опублікувати у книзі), з посиланням на відомості про її перше представлення на цій конференції.
c) Додатково, ми підтримуємов авторів завантажи та опублікувати працю оналй (наприклад, в репозиторіях установи або на власному веб-сайті) в будь-який момент до або після конференції.