НАПИСАННЯ ТЕЗ НАУКОВОЇ ДОПОВІДІ: ОСНОВНІ НЕДОЛІКИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ
Dublin Core | PKP елементи метаданих | Метадані для цього документу | |
1. | Назва | Назва документа | НАПИСАННЯ ТЕЗ НАУКОВОЇ ДОПОВІДІ: ОСНОВНІ НЕДОЛІКИ І ШЛЯХИ ЇХ ПОДОЛАННЯ |
2. | Перший автор | Ім'я автора, уставнова, країна | Софія Юріївна Ніколаєва; Київський національний лінгвістичний університет; Ukraine |
3. | Тема | Дисципліна(и) | |
3. | Тема | Ключові слова | тези; наукова доповідь; магістранти; аспіранти |
4. | Опис | Тези | Нагадаємо, що тези наукової доповіді – це опубліковані до початку наукової або науково-практичної конференції матеріали, в яких висвітлено ключові питання наукової доповіді. Для написання цих тез скористаємося їх класичною структурою (Сурмін, 2008). Постановка проблеми. Однією із складових підготовки здобувачів вищої освіти є їхні доповіді на науково-практичних і наукових конференціях та опублікування тез цих доповідей. Багаторічна робота зі студентами бакалаврату, магістратури та аспірантури, а також з докторантами дозволяє констатувати, що вони відчувають значні труднощі у підготовці цього наукового продукту. Перші варіанти тез, що подаються науковому керівникові/консультанту, мають значну кількість недоліків. Висвітлимо основні з них. Використані методи дослідження. Для вирішення зазначеної проблеми нами було використано такі методи дослідження: аналіз і синтез недоліків підготовлених тез доповідей з методики навчання іноземних мов і культур (МНІМіК), узагальнення виявлених недоліків, педагогічне спостереження процесу підготовки тез з МНІМіК, порівняння недоліків тез різних авторів, вивчення публікацій з проблеми написання наукових тез, бесіди з молодими науковцями. Основні одержані результати. Проведене дослідження дозволяє констатувати відсутність у здобувачів вищої освіти чіткого розуміння поданих нижче параметрів наукових тез: - основного призначення тез наукової доповіді, - особливостей жанру тез і стилю написання цього наукового продукту, - відмінності між різними типами тез (написаних за змістом наукового матеріалу; написаних до того, як складено доповідь), - класичної структури тез, структури тез типу "Постановка проблеми", "Результати дослідження" або "Нова методика роботи" (Берг, 2007; Хайчіна, 2014), - норм відповідальності та доброчесності в науці тощо (Запобігання окремих проблем…, 2020). Висновок про виявлені недоліки. Основні недоліки тез молодих науковців зводяться до такого: - неконкретні назви тез і невміння сформулювати проблему, - написання реферату замість тез, - присвячення значного обсягу тексту опису досягнень інших науковців, - поверховість викладу матеріалу та неповнота розкриття теми тез, - невідповідність змісту назві тез, - відсутність конкретних висновків, - не володіння науковим українським мовленням, - невміння оформляти посилання на публікації інших авторів згідно чинного стандарту, - некоректність укладання списку літератури тощо. Можливі шляхи усунення виявлених недоліків. У кожному закладі вищої освіти мають викладатися курси «Наукове українське мовлення» , "Наукове англійське мовлення" або "Наукова комунікація" . У цих тезах йдеться про дисципліну "Наукова комунікація… ". Бажано, щоб силабус з цієї дисципліни охоплював такі питання: - основне призначення тез наукової доповіді, - типи тез наукової доповіді, - структура класичних тез, - структура тез типу "Постановка проблеми", - структура тез типу "Результати дослідження", - структура тез типу "Нова методика роботи", - стратегії написання тез наукової доповіді, - детальний аналіз помилок молодих науковців у тезах, - аналіз опублікованих наукових тез з МНІМіК, - подання посилань у тексті тез, - оформлення списку літератури різними стилями. У результаті вивчення вищеназваного курсу студенти мають насамперед зрозуміти різницю у структурі різних типів наукових тез та оволодіти технологією їх написання. Орієнтовна структура різних типів тез. Структура тез типу "Постановка проблеми": -короткий вступ (актуальність теми), -мета роботи (формулювання проблеми або завдання), -короткий огляд різних точок зору на проблему, -виклад власних думок на проблему у МНІМіК, -передбачувані дослідження з проблеми в галузі МНІМіК, -висновки (завдання або проблема для подальшого дослідження). Структура тез типу"Результати дослідження": -короткий вступ (постановка проблеми), -мета роботи (конкретне дослідження в галузі МНІМіК), -базові положення дослідження або гіпотеза наукових розвідок, -використані методи дослідження у МНІМіК, -параметри вибірки дослідження з МНІМіК, -проміжні результати дослідження з МНІМіК, -основні результати дослідження з МНІМіК, -висновки (інтерпретація одержаних результатів). Структура тез типу "Нова методика роботи": -короткий вступ (опис завдань, для вирішення яких необхідна нова методика), -мета роботи (розробити певну МНІМіК), -опис існуючих МНІМіК, -опис нової МНІМіК, -опис результатів упровадження розробленої МНІМіК, -оцінка переваг і недоліків нової МНІМіК, -висновки (перспективи удосконалення методики). Вважаємо, що у силабусі дисципліни «Наукова комунікація…» бажано враховувати сформульовані рекомендації. |
5. | Видавець | Установа, місцезнаходження | |
6. | Доповідач | Спонсор(и) | |
7. | Дата | (РРРР-ММ-ДД) | 2021-03-04 |
8. | Тип | Статус & жанр | Рецензовані матеріали |
8. | Тип | Тип | |
9. | Формат | Формат файла | |
10. | Ідентифікатор | Універсальний Покажчик Ресурсу (URI) | https://conf.krok.edu.ua/ONTR/ESTR/paper/view/407 |
11. | Джерело | Журнал/назва конференції; Т., №. (рік) | Освіта та наука: трансформація, відповідальність, академічна свобода; Освіта та наука: трансформація, відповідальність, академічна свобода |
12. | Мова | English=en | uk |
13. | Відношення | Дод. файли | |
14. | Обсяг | Геопросторова локація, хронологічний період, вибірка/зразок дослідження (стать, вік, інше) | |
15. | Права | Авторське право та дозволи | Автори, які подають матеріали на цю конференцію погоджуються із наступними умовами: a) Автори зберігають авторські права на їхні праці, проти дозволяють конференції розмістити цю неопубліковану роботу за Creative Commons Attribution License, яка дозволяє іншим мати вільний доступ, використовувати і розповсюджувати працю, з посиланням на авторство праці та її початкове представлення на цій конференції b) Автори можуть відмовитись від умов CC ліцензії і обумовити окремі, додаткові вимоги щод неексклюзивного розповсюдження і подальшої публікації цієї роботи(наприклад, опублікувати виправлену версію в журналі, завантажити її в репозиторій установи або опублікувати у книзі), з посиланням на відомості про її перше представлення на цій конференції. c) Додатково, ми підтримуємов авторів завантажи та опублікувати працю оналй (наприклад, в репозиторіях установи або на власному веб-сайті) в будь-який момент до або після конференції. |