«КРОК» Конференції, Сучасний менеджмент організації: витоки, реалії та перспективи розвитку 2023

Розмір шрифта: 
ПЛАНУВАННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ КОМУНІКАЦІЙНОЇ СТРАТЕГІЇ ТОВ «ВіДі ЕЛІТ»
Олександра Олексіївна Машкова, Ірина Борисівна Мала

Тези


Актуальність дослідження. З розвитком ринкових вiдносин i посиленням ринкової конкуренцiї перед керiвниками суб’єктiв господарювання постало питання ефективного управлiння пiдприємством, що дозволило б забезпечити стiйкiсть конкурентних переваг в бiзнес-середовищi. Це актуалiзувало науковi дослiдження з даної тематики, сприяло появi нових знань щодо визначення, оцiнювання та управлiння конкурентоспроможнiстю пiдприємств рiзних видiв економiчної дiяльностi. Безумовно, бiльша частина дослiджень стосується виробничих пiдприємств чи окремих бiзнес-одиниць, натомiсть проблемам управлiння конкурентоспроможнiстю пiдприємств сфери авто-бiзнесу придiляється недостатньо уваги, особливо в контекстi необхiдностi їх стiйкого розвитку. Актуальність теми дослідження визначена необхідністю пошуку нових стратегічних напрямів розвитку вітчизняних підприємств та шляхів їх досягнення в сучасних умовах мінливості зовнішнього середовища.

Об’єктом дослідження є процес вибору стратегічних пріоритетів маркетингового розвитку підприємства в умовах турбулентного зовнішнього середовища.

Предметом дослідження: є сукупніть теоретичних, методичних підходів та організаційних засад до визначення та досягення стратегічних пріоритетів розвитку підприємства.

Метою дослідження теоретичне обгрунтування вибору стратегічних маркетингових заходів з розвитку підприємства в сучасних ринкових умовах і розробка на цій основі методичних та практичних рекомендацій щодо підвищення ефективності діяльності ТОВ «ВіДі Еліт».

Для досягнення поставленої мети необхідно вирішити наступні завдання:

-  дослідити систему маркетингових комунікацій;

-  виконати аналіз стану маркетингової діяльності підприємства ТОВ «ВіДі Еліт;

-  запропонувати заходи щодо вдосконалення Е-маркетингу на підприємстві.

Інформаційна база досліджень Значний доробок у формування теоретикометодичних засад маркетингового стратегічного управління та розробки комплексу маркетингу зокрема, внесли такі закордонні вчені як В.Г, Котлер Ф., Берет, Дж., Борден Н., МакКарті Дж., Фрей А., Бумс Б., Бітнер М., Дібб С., Дойль П., Ламбен Ж.Ж., О'Шонессі Дж., Кінгстон П., Фатхутдінов Р.А., Дихтль Е., Хершген Х., Прингл Х., Келлі К., Десмонд Дж., Друкер П., Беннетт П., Уілсон М., Ферні Дж., Шнайдер Д., Шульц Д.Е. Серед вітчизняних вчених, що присвятили свої праці питанням стратегічного маркетингового управління слід визначити Балабанову Л.В., Данька Т.В., Ілляшенко Н.С., Бойчук І.В., Вовчак А.В., Гаркавенко С.С., Герасимчук В.Г, Демків Я.В., Ковальчук С.В., Красовську Т.В., Лук’янець Т.І.,Савельєва В.В., Чорну Л.О., Яковлєва А.І. Разом з тим питання узагальнення теоретикометодологічних підходів та інструментарію стратегічного маркетингового управління потребують подальшого дослідження.

Методологія дослідження. У роботі використовуються методи та засоби економіко-статистичного та логістичного аналізу, економічного прогнозування, узагальнення, групування та порівняння.

Етапи та результати дослідження. На першому етапі дослідження здійснювали аналіз наукових джерел щодо значимості комплексу маркетингових комунiкацiй в загальнiй системi засобiв, які впливають на формування цiнностi для споживача i досягнення економiчних та стратегiчних цiлей розвитку торговельного пiдприємства в офлайн- та онлайн-середовищi, визначили необхiднiсть вивчення маркетингових комунiкацiй з урахуванням сучасних тенденцiй розповсюдження iнформацiйно-комунiкативних технологiй.

На другому етапі дослідження нами був проаналізовано діяльність ТОВ «ВіДі Еліт», яке  надає споживачам повний комплекс послуг з придбання автомобілів та після продажного обслуговування, а також супутніх фінансових послуг. ТОВ «ВіДі Еліт» очолила рейтинг самих ефективних автомобільних дилерів в Україні по продажу автомобілів Лексус.

Основна запорука успіху компанії ТОВ «ВіДі Еліт» в збереженні балансу інтересів клієнтів, співробітників, інвесторів, а також держави. Враховуючи реалії сьогоднішньої економіки, товариство оптимізувавло інвестиції так, щоб бізнес в найближчі п'ять років був таким, що окупається, а також орієнтувався на максимально ефективне управління і мінімізацію операційних витрат.

З метою комунікації зі своєю цільовою аудиторією, підприємство активно веде соціальні мережі, де щоденно спілкується зі споживачами. ТОВ «ВіДі Еліт» має сторінки в наступних соціальних мережах: Instagram, Facebook. Найбільш активно підприємство веде профіль на Facebook. Найбільш активно на публікації  компанії аудиторія реагує в Instagram.

Розглядаючи головнi проблеми пiдприємства на даному етапi: невелика кiлькiсть клiєнтiв, низький попит на продукт  та обмеженi фiнансовi ресурси, то стратегiчними прiоритетами дiяльностi пiдприємства  ТОВ «ВіДі Еліт» на даному етапi є дiяльнiсть спрямована нарощування кiлькостi клiєнтiв. Компанiї необхiдно розробляти та впроваджувати новi засоби приваблення клiєнтiв. Також пiдприємству необхiдно розвивати новi шляхи та способи взаємодiї з клiєнтами. При чому необхiдно шукати шляхи виходу на мiжнародний ринок, де попит на даний програмний продукт в рази бiльший. За рахунок меншої собiвартостi продукту досягається цiнова перевага на мiжнародному ринку i водночас збiльшення доходу компанiї.

На третьому етапі дослідження  було розроблено удосконалити маркетингову стратегію підприємтсво,   за рахунок впровадження  нових засобів приваблення клiєнтiв впровадження контент-маркетингу – приваблення клiєнтiв шляхом розповсюдження корисного для них контенту.

Метою впровадження контент-маркетингу в ТОВ «ВіДі Еліт» є збiльшення кiлькостi вiдвiдучачiв сайту компанiї i вiдповiдно збiльшення кiлькостi клiєнтiв. Пiдприємству необхiдно започаткувати ведення свого блогу, та викладати на ньому статтi, орiєнтованi на споживача, портрет якого описаний вище. Також необхiдно публiкувати статтi в профiльних Iнтернет ресурсах та соцiальних мережах. Також ефективним є публiкацiї iнфографiки (графiчний спосiб подачi iнформацiї, даних i знань, метою якого є швидко i чiтко пiдносити складну iнформацiю).

Практична значущість результатів дослідження. В результаті дослідження нами був запропонований комплекс заходів, спрямований на підвищення ефективності  маркетингової стратегії ТОВ «ВіДі Еліт». В ходi оцiнки ефективностi впроваджених заходiв було виявлено, що  вже у перший рiк впровадження контент-маркетингу збiльшується середньомiсячна кiлькiсть вiдвiдувачiв сайту компанiї у 2 рази. Що вiдповiдно збiльшує кiлькiсть залучених клiєнтiв до 336 компанiй на рiк.


Ключові слова


маркетингова стратегія; ефективність; Е-маркетинг; контент маркетинг; комунікаційна політика.

Цитування


  1. Афанасьєва О. П. Інтернет-маркетинг. Опорний конспект лекцій. Харків: Харківський державний унверситет харчування та торгівлі, 2017. С. 30.
  2. Зінорук Л. В. Маркетингові дослідження у процесі удосконалення комплексу маркетингу підприємства. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2017. № 5. С. 123-128.
  3. Касян С.Я. Маркетинговий розподіл інноваційної продукції високотехнологічних підприємств на основі віртуального забезпечення та екологістики. Економічний вісник НТУУ «КПІ імені Ігоря Сікорського». 2019. № 16. С. 326–339.