«КРОК» Конференції, Міждисциплінарні дослідження науки ХХІ століття - 2021

Розмір шрифта: 
СУЧАСНІ ПІДХОДИ ДО СТРАТЕГІЇ ТА ТАКТИКИ РЕКЛАМИ
Ганна Разумова, Яна Жигуліна

Тези


Реклама – це невід'ємна частина сучасного життя. Виникнення цього явища пов’язане з багатьма соціальними, мовними, соціальними та психологічними факторами, специфікою культурних особливостей та потреб суспільства.

Реклама – це будь-яка оплачена неперсональна інформація про фізичних чи юридичних осіб, товари, ідеї та потреби, що поширюється в будь-якій формі та будь-яким способом  та спрямована на невизначену групу осіб. Така інформація спрямована на формування чи підтримання інтересу до об’єкта та його популяризацію [1, с. 456].

Метою рекламного звернення для рекламодавців є донести інформацію до споживачів для розширення попиту на товари та послуги. Реклама дозволяє споживачам заощадити час і гроші, виявляючи унікальні атрибути товарів і послуг. Загалом, метою реклами є цілеспрямоване комунікаційне завдання, яке реалізується в межах певної групи аудиторії (контактної аудиторії) та певного періоду часу.

Рекламні цілі мають бути ефективним комунікаційним інструментом, який може пов’язувати стратегічні та тактичні рішення [2]. Тому реклама використовується для використання певних інструментів просування товарів і послуг від виробників до споживачів, а конкретний вибір залежить від рекламованого товару, рекламодавця, виробника, дистриб’ютора та споживача. Реклама товарів і послуг повинна бути короткою і зрозумілою. Ілюстрації та яскраві заголовки тут дуже важливі й повинні привертати увагу потенційних клієнтів. Щоб зробити рекламу ефективним фактором маркетингового плану, необхідно дотримуватися таких умов:

- рекламна інформація має бути новою, оригінальною та несподіваною;

- особливо активно рекламу слід використовувати на етапі виведення товару на ринок і збільшення обсягів продажів;

- реклама повинна підкреслювати ті характеристики, які відрізняють товар від подібних товарів-аналогів;

- реклама найбільш ефективна для збільшення попиту [3].

Еталоном для порівняння рекламних методів може бути вартість рекламного контакту з потенційними споживачами. Крім того, необхідно проаналізувати, які плани розповсюдження реклами найбільше хвилюють потенційних споживачів. При виборі рекламних оголошень важливо детально вивчити поведінку та потреби потенційних споживачів, а також їх розподіл між відповідними категоріями рекламної аудиторії. Для кожної групи слід визначити найефективніший метод реклами. Існує багато способів визначення масштабу розповсюдження реклами: метод фіксованого відсотка, метод аналогії, метод оптимальної вартості, цільовий метод [4].

Сучасні методи управління рекламою дуже важливі для конкурентоспроможності будь-якої компанії. Тому слід постійно приймати збалансовані, науково-обґрунтовані рішення щодо управління рекламною діяльністю.

Можна зробити висновок, що реклама є дуже важливим фактором розвитку компанії та її підприємницької діяльності. Реклама є двигуном торгівлі, а отже двигуном економіки, вона має великий вплив на соціально-економічне життя країни та суспільства. У сучасних умовах реклама відіграє ключову роль, оскільки впливає на репутацію та впізнаваність компанії (об’єкта реклами). Реклама є необхідною умовою розвитку конкуренції, оскільки дає можливість споживачам зрозуміти різноманітність ринку товарів і послуг, змушує виробників удосконалювати свою продукцію, привертає почуття споживачів і виступає в ролі «дзвоників», тим самим стимулюючи попит. Серед функцій будь-якої реклами є такі: сформувати попит, стимулювати збут, покращити уявлення про об’єкт реклами (підприємство, бренд, товар, продукцію тощо).

Комунікаційна стратегія розглядається як план та спосіб подання повідомлення – реклами,  що спрямована на формування бажаного сприйняття у цільових аудиторій, створення певного іміджу, підтримку та посилення лояльності аудиторій до підприємства (продукції, товару, бренду). Комунікаційна стратегія в основному складається з тактики, що представлено планом прийомів і заходів, які спрямовані на досягнення певного визначеного стратегічного етапу. Домінують тактика демонстрацій переваг установи та підкреслення її ексклюзивностi, а також тактика найменування товарів чи послуг магазину. Також часто спостерігаємо поєднання двох або кількох тактик одночасно. Кожна з тактик характеризується певними специфічними мовними засобами. У рекламі використовується велика кількість різних способів, методів, прийомів психологічного впливу на цільову аудиторію, що дає можливість маніпулювати її свідомістю.

Методи реалізації рекламних задумів взаємозалежні від ступеня відкритості реклами. Абсолютно «прозора», тобто така, що не приховує свого прямого відношення до агітаційної сфери впливу, розташовується на рекламних проспектах, біл-бордах, сіті-лайтах, друкується в спеціалізованих буклетах, газетах, журналах з поміткою «реклама» та ін. Приховані види з’явилися через перенасиченість інформаційного ринку рекламними матеріалами, що призвело до зменшення довіри у споживачів стосовно продукції, яка рекламується, і виступають у вигляді матеріалів ЗМІ за замовленням, епізодичного використання певної продукції у кінострічках, спонсорстві певних акцій та подій тощо [5;6].

На сьогодні не можливо уявити життя без реклами, адже нею наповнені всі сфери діяльності.  Реклама грає дуже важливу роль у розвитку суспільства на сучасному етапі. Так, реклама сприяє створенню нових потреб, а також формуванню світогляду, естетичних смаків, соціальних цінностей, стилю життя та інше. І все це, як правило, відбувається непомітно для самої людини на основі дій різних психологічних механізмів і прийомів. Тому, дуже важливо усвідомлювати не тільки корисні сторони реклами, але й небезпеки та ризики, які вона у собі приховує.


Ключові слова


реклама, стратегія та тактика реклами, маркетинг, продажі, цільова аудиторі, рекламне звернення

Цитування


1. Гольман И. А. Рекламное планирование. Рекламные технологии. Организация рекламной деятельности Николаев: Гелла-Принт, 2010. 463 с.

2. Гаркавенко С. С. Маркетинг: підручник. Київ: Лібра, 2015. 712 с.

3. Джефкінс Ф. Реклама: практ. посіб. Київ, 2009. 456 с.

4. Миронов Ю.Б., Крамар Р.М. Основи рекламної діяльності: навч. посіб. Драгобич, 2007. 108 с.

5. Бодуан Ж.-П. Управление имеджем компании. Пабликрилейшнз: предмет и мастерство. Москва : ІМІДЖ-Контакт, 2001. 233 с.

6. Ромат Е. В. Реклама в системе маркетинга. Киев : Студцентр, 2008.  608 с.

7. Рзумова Г.В., Гнатченко О.В. Психологічні механізми впливу реклами на споживача. Східна Європа: економіка, бізнес та управління. 2020. Випуск 1 (24). С. 138-144. DOI: https://doi.org/10.32782/easterneurope.24-20.