«КРОК» Конференції, Міждисциплінарні дослідження науки ХХІ століття - 2021

Розмір шрифта: 
НАЦІОНАЛЬНИЙ БРЕНДИНГ ЯК СОЦІАЛЬНО-ЕКОНОМІЧНИЙ ВИКЛИК ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ
Марія Самойленко

Тези


Яка перша асоціація виникає в вас, коли хтось вживає слово “бренд”? Більшість людей одразу пригадують назви відомих та успішних компаній - Apple, Nike, Dior, Prada. Чому саме ці компанії стали відомими та змогли забезпечити успіх і монополізувати ринок? Велика частина успіху кожного товару, послуги, особистості чи території полягає в постійному та активному процесі комунікації з аудиторією. Для того, щоб компанія мала успішний бренд, часто недостатньо лише забезпечити якість наданих послуг. Також, потрібно поширювати інформацію, створювати важливі слогани, мати власні символи та кольори, проводити рекламні кампанії в медіа, співпрацювати з відомими людьми, слідкувати за трендами та постійно розвиватись та покращуватись.

Кожен президент та громадянин країни мріє, щоб їхня держава була успішною. В 21 столітті вимогою для успішності є впізнаваність. Чим більше людей знатимуть про тебе, і асоціюватимуть тебе в позитивному образі, тим швидше ти зможеш досягти власної мети. Для більшості держав побудова бренду та створення стратегії національного брендингу є лише викликом сучасного світу та необхідним засобом. Та на меті стоїть захист та просування національних інтересів.

Якщо країна буде мати успішну туристичну сферу, буде привабливою інвестиційною територією та показуватиме результати успішних реформ та соціально-економічної стабільності, вона автоматично матиме всі шанси бути в топі найсильніших держав світу. В такому випадку її бренд буде успішним та впізнаваним. Навіть якщо просування і комунікація проводяться з помірною активністю.

Щоб створити національний бренд, недостатньо лише роботи маркетингових агентств, та виділених бюджетних коштів. Бренд держави будується щодня, щогодини і щохвилини. Як би державні органи влади та маркетологи не будували і створювали стратегію, важливим і ключовим моментом є реальність та об'єктивність. Якщо, до прикладу компанія Adidas просуває свій бренд як надійні, зручні та якісні спортивні товари, вона забезпечує та контролює виконання цих обіцянок та їх реальність.

Звісно, для приватного бізнесу кількість викликів та обставин у просуванні бренду є значно меншою, ніж це є в порівнянні з державою, але від того необхідність брендингу лише стає важливішою.

Ми живемо в еру інформаційного буму, де кожен бореться за власне місце під сонцем. І бути впізнаваним, мати репутацію та бренд успішної та стабільної держави є надзвичайно важливим.

Розглянемо приклад однієї з найуспішніших держав світу - США. Це країна, салоган якої знають сотні мільйонів людей по всьому світу. Це країна можливостей, де всі мають шанс на здійснення власної мрії. Як саме США вдається підтримувати збудований образ та мати настільки сильний вплив на міжнародній арені? Однією з багатьох причин є стабільна та традиційна політика держави. Уряд забезпечує успішність багатьох приватних бізнесів, при цьому не допомагаючи їм напряму, а створюючи сприятливі умови. Як у тій відомій приказці. Хочеш допомогти голодному? Не давай йому рибу, а навчи рибалити. Саме цю мету і втілює в життя американська влада. Забезпечуючи необхідні соціально-економічні умови для населення, вони надають можливості громадянам прагнути успіху, і просувати свою державу.

Щоб мати цей успішний національний бренд, іншим державам не достатньо лише копіювати методи і технології західних маркетологів. Кожна держава має свої переваги, слабкі та міцні сторони, природні переваги чи недоліки, власні мету та пріоритети. Знаючи і враховуючи це, державна політика має бути орієнтованою на унікальність, власну особливість та об'єктивність. Ми бачимо і розуміємо, що брендинг як процес надзвичайно комплексний, він включає не лише створення промороликів, символів та рекламних щитів. Це лише верхівка айсбергу, яку ми бачимо. А підґрунтя до цього процесу включає в себе величезну кількість процесів та засобів. Не зважаючи на те, що це вимагає багато зусиль і показує державу як товар на ринку, зараз це вже необхідність. Для захисту національних інтересів, для розвитку, удосконалення, для відкритої комунікації та для кращого майбутнього нас усіх.

Ключові слова


бренд; національний брендинг; національні інтереси

Цитування


1. Полішко Г. Г. Національний брендинг у глобальній економічній системі: дис. … канд. екон. наук: 08.00.02 / Полішко Ганна Геннадіївна. - Дніпропетровськ, 2016. - 206 с. – С. 125-150.

2. Anholt S. Beyond the Nation Brand: The Role of Image and Identity in International Relations" [Electronic resource] / Simon Anholt // The Journal of Public Diplomacy. Vol. 2 : Iss. 1, Article 1. Access mode: https://surface.syr.edu/exchange/vol2/iss1/1/